PHI DATA hielp Lyreco bij de automatisering van voorraadbeheer bij hun klanten

Wij hebben Lyreco, marktleider op het gebied van werkplekbenodigdheden, geholpen bij de ontwikkeling van een volledig geautomatiseerd voorraadbeheersysteem voor zijn klanten: LCMS (Lyreco Cupboard Management System). Lyreco verzorgt met zijn nieuwe systeem het volledige herbevoorradingsbeheer van de klanten, waardoor die zich niet langer hoeven te bekommeren om voorraden van werkplekproducten. Dankzij PHI DATA verloopt het proces nu ook automatisch. Wij ontwikkelden namelijk een totaalsysteem dat een webinterface en een mobiele app omvat en de ingevoerde informatie naar de Lyreco-server stuurt.

Productiviteitswinst en verlaagd foutenrisico

Het nieuwe systeem is een grote verbetering ten opzichte van het manuele systeem en levert het personeel van Lyreco tijds- en productiviteitswinst op. Meteen verkleint ook de kans op vergissingen die inherent zijn aan manuele verwerking. Bovendien biedt de app een geüpdatete versie van de database van werkplekbenodigdheden. Ten slotte bezorgt het systeem de chauffeur iedere dag een lijst van te bezoeken klanten, in functie van de frequentie en de dag van de herbevoorrading. Voor de Lyreco-klantendienst is er een niet te verwaarlozen impact op het werkvolume: dankzij de realtime-gegevens komen er doorlopend bestellingen toe en is het niet langer nodig een groot aantal bestellingen in één keer te verwerken. Ook het etiketteerproces werd geïntegreerd in het systeem: zodra een product wordt toegevoegd aan de database van Lyreco, worden automatisch nieuwe etiketten voorgesteld. Voor de Lyreco-klanten betekent dit proces een grotere betrouwbaarheid van de dienstverlening. Op het vlak van reputatie bezorgt dit nieuwe systeem Lyreco ook een moderner imago.

Published on:
22 september 2017

Markt:
Retail

Technologie:
Barcode

Oplossing:
Voorraadbeheer





Er zijn nog geen (goedgekeurde) reacties op dit bericht.




Plaats zelf een reactie