3 redenen om nu te beginnen met de digitale transformatie van je toeleveringsketen

De digitale transformatie van een bedrijf kost tijd en geld en vaak stijgen die kosten met het formaat van je bedrijf. Maar er zijn gelukkig meer dan genoeg positieve kanten aan die digitale transformatie. Onze klant Krëfel kon drie grote voordelen onderscheiden.  

  1. Verminder kosten

Je toeleveringsketen digitaliseren vergt een investering van tijd en middelen. Maar vaak vergeten mensen dat dat kosten zijn die je snel kan recupereren. Zo verhoogde Krëfel de efficiëntie door de digitalisering van de administratieve opvolging van leveringen. Medewerkers moeten zich na hun ronde niet langer bezighouden met administratie, waardoor ze dus werktijd winnen. Dankzij onze IDdelivery®-software moet de chauffeur enkel nog de barcode op het te leveren product scannen. De database wordt vervolgens in realtime geüpdatet en de administratie wordt in orde gebracht.Krëfel digitale transformatie

Dankzij het systeem gebeuren er ook minder fouten, want bij het laden en lossen kan al gecontroleerd worden of de juiste colli’s in- of uitgeladen werden. Zo bespaar je niet alleen tijd en middelen, je houdt er je klanten ook tevreden mee. 

 

  1. Werk transparanter

Door je toeleveringsketen te digitaliseren heb je te allen tijde zicht op welk product zich waar bevindt op welk moment. Je creëert transparantie voor de eigen medewerkers en de klanten.

De IDdelivery-software die Krëfel gebruikt kan uitgerust worden met een ETA-functie (Estimated Time of Arrival) zodat de klant op de hoogte gebracht kan worden van de geschatte aankomsttijd. En dankzij de integratie met e-mail, is het mogelijk om een leveringsrapport te bezorgen aan de klant.

Het systeem beschikt ook over een time-outfunctie zodat de chauffeur zijn werk op elk moment even kan onderbreken. De communicatie met de klant en tussen werkgever en werknemer verloopt dus een stuk eenvoudiger én transparanter.

 

  1. Verbeter je servicelevels

Klanten verwachten steeds meer diensten voor een steeds lagere prijs. Door je toeleveringsketen te digitaliseren, sla je twee vliegen in een klap. Door de automatische communicatie met de klant over aankomstuur en levering, krijgt die een betere service. Ook het lagere aantal foute leveringen, betekent een betere service voor de klant.

 

Je toeleveringsketen digitaliseren, het is voor veel bedrijven een grote stap. Maar hou in gedachte dat het geen stap is die iedereen zou nemen als hij niet de moeite waard was. Ontdek de volledige Krëfel-case of snuister door andere referenties en ontdek welke voordelen je kan halen uit de digitalisering van jouw toeleveringsketen.  




Er zijn nog geen (goedgekeurde) reacties op dit bericht.




Plaats zelf een reactie